وو وی تائو

وینگ چون

ووشو

جزئیات بلاگ

آدمک چوبی
5209 1/3/2024 10:54:11 AM

آدمک چوبی

پژوهش های صورت گرفته نشان می دهد که تصویرسازی ذهنی یا تمرین ذهنی به عنوان فرآیند تجربه هوشیار، نقش اساسی و کلیدی در پرورش مهارت ورزشکاران ایفا می کند و طراحی ابزارهای مختلف تمرینی با توجه به نیاز بازیکنان تحولی است که توانسته است تا حد زیادی تداعی کننده حریف تمرینی بوده و اقتضای برخی افراد را که از نداشتن زمان کافی برای تمرین در باشگاه گله مند هستند مرتفع سازد.

در سبک هایی همچون وو وی کونگ فو، وینگ چون و برخی شاخه های کونگ فو چینی، تمرین با آدمک چوبی بعنوان یک متد آموزشی مناسب می باشد که محاسن بیشماری را برای هنرجو به همراه دارد.

باید خاطر نشان کرد که آدمک چوبی بعنوان یک وسیله ی اختصاصی برای سیستم های چینی می باشد و شاید نیاز رزمیکاران رشته های دیگر را برآورده نسازد اما این بدین معنا نیست که آدمک نیز به تنهایی برطرف کننده نیاز تمرینی سبک های چینی است. رزمیکاری موفق است که شیوه ها و ابزارهای مختلف تمرینی را بکار گیرد چرا که تنوع در بهره گیری از تجهیزات روز دنیا نقش اساسی در پرورش مهارت دارد. همچنین باید اشاره داشت که تمرین با آدمک چوبی، کیسه بوکس و هر وسیله دیگری که ضربات دست و پا بر روی ان اجرا می گردد در ابتدای امر باید زیر نظر متختص باشد تا شیوه صحیح و اصولی اجرای ضربات آموزش داده شود در غیر این صورت بهره گیری از این تجهیزات نه تنها کمک مثبتی در ارتقاء سطح توانمندی بازیکن ندارد بلکه می تواند مفاصل وی را نیز دچار آسیب نماید.

محاسن تمرین با آدمک چوبی:

- تداعی کننده حریف فرضی(هر چه تجربه ی فرد بیشتر باشد، به همان نسبت تاثیر تصویرسازی ذهنی بر اجرای مهارت تمرین با آدمک بیشتر خواهد بود)

- تاثیر بر هماهنگی عصب و عضله

- یک شابلون یا قالب تمرینی برای قرارگیری وضعیت صحیح حرکات (انتخاب زاویه مناسب)

- افزایش سرعت عمل(تقویت همزمان مهارت حمله و دفاع یا بالعکس)

- تقویت عضلات و مفاصل (در صورت اجرای صحیح و اصولی حرکات و ضربات)

- اجرای ضربات با آسودگی خیال (ضرباتی که اگر بر روی حریف اجرا شود احتمال صدمه به وی وجود دارد خصوصا اگر به نقاط حساس و حیاتی برخورد نماید)

                                                                                                                         سی فو شایان فر/وو وی کونگ فو

وو وی
سی فو شایانفر

وو وی کونگ فو. سی فو شایان فر. کونگ فو چینی. وینگ چون.آدمک چوبی. عصب و عضله. تصویرسازی ذهنی. حریف تمرینی